Tietotekniikka antaa lääkärille monipuolisen ja aktivoivan opiskelumahdollisuuden kerrata vanhaa ja oppia uutta. Esimerkkinä tästä on NEJMin (New England Journal of Medicine) sivulla tarjolla oleva virtuaalipotilas, keski-ikäinen mies, jolla on kivulias muutos vasemman jalan varpaissa…
Tapauksen ratkomisessa kliinikko pääsee testaamaan kliinisten tietojensa riittävyyttä ja saa päätöksistään palautetta. Näin pääsee itse kriittisesti arvioimaan omia päätöksiään ja tietämystään. Virtuaalipotilas voikin tuottaa antoisia opiskelukokemuksia kliinisten taitojen kehittämiseksi.
Eikö olisikin jo aika hyödyntää enemmän verkkoperustaisen opiskelun menetelmiä lääketieteellisessä koulutuksessa?
maanantai 4. tammikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti